DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Temel Grafik Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 151
Güz
0
6
3
8
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek
  • Sektörden kullanılan en yaygın ve popüler programları kullanabilecek
  • Grafik tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilecek
  • Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, piksel tabanlı programlarla beraber kullanabilecek
  • Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş / Grafik Tasarım ve çalışma alanları
2 Grafik Tasarım İlke Eleman ve Prensipleri/ Prensip görselleştirme/Tasarım ve baskı renkleri Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1
3 Adobe Illustrator Giriş (küçük uygulama)/ Adobe Illustrator Giriş küçük uygulama devam Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:1
4 Adobe Illustrator Giriş Küçük Uygulama Bitiş. / Proje 1 (Kurumsal Kimlik Oluşturma) giriş ve araştırma Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:2
5 Proje 1 Logo Tasarımı (eskiz)/ Logo Tasarımı (uygulama) uygulama Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:2
6 Proje 1 Kartvizit Tasarımı (eskiz)/Kartvizit Tasarımı (uygulama) Sınıf içi uygulama sınavı
7 Antetli Kağıt, zarf ve dosya hazırlama / (Proje 1 Teslim)Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama) Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:1
8 Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama) / Adobe Photoshop giriş (küçük uygulama) Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:2
9 Adobe Photoshop Küçük uygulama teslim/ Proje 2: Uygulama Giriş. Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:3
10 Proje 2: Uygulama araştırma ve veri toplama / Proje 2 Uygulama Uygulama, ödev
11 Proje 2 Uygulama / Uygulama Teslim Uygulama
12 Final Projesi (PS + İllustrator) Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:4
13 Final Projesi (PS + İllustrator) Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:5
14 Final Projesi (PS + İllustrator) Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6
15 Final Projesi Teslim
16 Dönem sonu değerlendirmesi
Ders Kitabı

İletişim ve Grafik Tasarım
Yazar: Emre Becer
ISBN: 9789757501091

Grafik Tasarımın Temelleri
Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose
Çevirmen: Mehmet Emir Uslu
ISBN: 9789750406157

Önerilen Okumalar/Materyaller

Photoshop CC
Yazar: M. Hikmet Aydıngüler
Yayınevi : Abaküs Kitap
ISBN: 9786059129787

 

ILLUSTRATOR CS6 & CC
Yavuz GÜMÜŞTEPE
ISBN: 978-605-5201-036

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
2
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
5
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
8
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
5
3
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
5
    Toplam
124

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest